Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Choszcznie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 2374/23 Burmistrza Choszczna z dnia 2 listopada 2023 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów Gminy za rok obrotowy 2023

 

Zarządzenie Nr 2374/23
Burmistrza Choszczna

z dnia 2 listopada 2023 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów Gminy za rok obrotowy 2023

Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r., poz. 120 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. 1. Powołuję Komisję Inwentaryzacyjną do spraw nadzoru inwentaryzacji aktywów i pasywów Gminy Choszczno, których ewidencję prowadzi Urząd Miejski w Choszcznie, w składzie:

1) Agnieszka Tomczyk - przewodnicząca,

2) Ewa Zalewska - członek,

3) Marta Raczek – członek.

2. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej przeprowadzi szkolenie przewodniczących i członków zespołów spisowych i weryfikacyjnych, z zakresu prawidłowo przeprowadzonej inwentaryzacji.

3. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej przeprowadzi kontrolę stanu wydanych i otrzymanych arkuszy spisowych.

§ 2. 1. Powołuję Zespół Weryfikacyjny do inwentaryzacji gruntów Gminy Choszczno, którą należy przeprowadzić przez weryfikację stanów ewidencyjnych, znajdujących się w urządzeniach księgowych, z dokumentacją gruntów w Wydziale Nieruchomości i Administracji Lokalami Urzędu Miejskiego w Choszcznie w składzie:

1) Tomasz Węglarz - przewodniczący,

2) Agata Kamińska - członek,

3) Magdalena Józefowicz - członek.

2. Zespół dokona weryfikacji stanów ewidencyjnych w terminie od 02 stycznia 2024 r. do 12 stycznia 2024 r., według stanu na dzień 31 grudnia 2023 r.

3. Przewodniczący Zespołu przekaże protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 17 stycznia 2024 r.

§ 3. 1. Powołuję Zespół Weryfikacyjny do inwentaryzacji środków trwałych w budowie (konto 080) poprzez weryfikację stanów ewidencyjnych, znajdujących się w urządzeniach księgowych, z dokumentacją w Wydziale Budownictwa i Inwestycji Urzędu Miejskiego w Choszcznie, w składzie:

1) Mateusz Madziński - przewodniczący,

2) Magdalena Pieśkiewicz - członek,

3) Natalia Kowalska - członek.

2. Zespół Weryfikacyjny dokona inwentaryzacji środków trwałych w budowie w terminie od 02 stycznia 2024 r. do 12 stycznia 2024 r., według stanu na dzień 31 grudnia 2023 r.

3. Przewodniczący Zespołu przekaże protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 17 stycznia 2024 r.

§ 4. 1. Powołuję Zespół Spisowy do sprawdzenia rzeczywistego stanu paliwa w samochodach będących w ewidencji Urzędu Miejskiego, w składzie:

1) Anita Przytuła - przewodnicząca,

2) Karolina Wadecka - członek,

3) Anna Krzemień -  członek.

2. Zespół Spisowy dokona ustalenia rzeczywistego stanu paliwa według stanu na dzień 31 grudnia 2023 r.

3. Przewodniczący Zespołu przekaże arkusze spisowe Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 08 stycznia 2024 r.

§ 5. 1. Powołuję Zespół Weryfikacyjny do inwentaryzacji wartości niematerialnych i prawnych przez weryfikację stanów ewidencyjnych, znajdujących się w urządzeniach księgowych, z dokumentacją w Wydziale Organizacyjno-Prawnym, w składzie:

1) Małgorzata Drabczyk - przewodnicząca,

2) Arkadiusz Kamiński - członek,

3) Aleksandra Józefowicz - członek.

2. Zespół Weryfikacyjny dokona weryfikacji stanów ewidencyjnych wartości niematerialnych i prawnych w terminie 02 stycznia 2024 r. do 12 stycznia 2024 r., według stanu na dzień 31 grudnia 2023 r.

3. Przewodniczący Zespołu przekaże protokół z przeprowadzonej weryfikacji Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 17 stycznia  2024 r.

§ 6. 1. Powołuję Zespół Spisowy do spraw inwentaryzacji z natury sprzętu komputerowego w składzie:

1) Amadeusz Brzeziński - przewodniczący,

2) Karolina Kamińska - członek,

3) Maria Rusin - członek.

2. Zespół Spisowy dokona spisu składników według stanu na dzień 31 października 2023 r. w terminie od 08 listopada 2023 r. do 28 listopada 2023 r. oraz oceni ich stan techniczny, przydatność do dalszego użytkowania lub zakwalifikuje te składniki do kategorii majątku zużytego i zaproponuje ich zagospodarowanie.

3. Arkusze spisowe Przewodniczący Zespołu przekaże Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 30 listopada 2023 r.

§ 7. 1. Powołuję Zespół Spisowy do inwentaryzacji pozostałych środków trwałych (wyposażenie Urzędu Miejskiego), dla których ewidencję prowadzi Urząd Miejski, w składzie:

1) Aldona Szymoniak - przewodnicząca,

2) Justyna Ilnicka - członek,

3) Marta Naskręt - członek.

2. Zespół Spisowy dokona spisu składników według stanu na dzień 31 października 2023 r. w terminie od 08 listopada 2023 r. do 28 listopada 2023 r. oraz oceni ich stan techniczny, przydatność do dalszego użytkowania lub zakwalifikuje te składniki do kategorii majątku zużytego oraz zaproponuje ich zagospodarowanie.

3. Arkusze spisowe Przewodniczący Zespołu przekaże Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 30 listopada 2023 r.

§ 8. 1. Powołuję Zespół Spisowy do inwentaryzacji druków ścisłego zarachowania dla których ewidencję prowadzi Urząd Miejski, w składzie:

1) Maryla Karpało - przewodnicząca,

2) Kornelia Worach - członek,

3) Dominik Pasek - członek.

2. Zespół Spisowy dokona ustalenia rzeczywistego stanu druków według stanu na dzień 31 grudnia 2023 r.

3. Przewodniczący Zespołu przekaże arkusze spisowe Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 08 stycznia 2024 r.

§ 9. 1. Powołuję Zespół Weryfikacyjny do spraw inwentaryzacji należności i zobowiązań publicznoprawnych, do których stosuje się przepisy ustawy Ordynacja Podatkowa, przez weryfikację sald, w składzie:

1) Natalia Szankowska - przewodnicząca,

2) Magdalena Serafińska - członek,

3) Natalia Kowalska - członek.

2. Zespół dokona weryfikacji sald zaległości i nadpłat podatków prowadzonych przez Wydział Podatkowy w terminie od 02 stycznia 2024 r. do 12 stycznia 2024 r. według stanu na dzień 31 grudnia 2023 r.

3. Przewodniczący Zespołu przekaże protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej do dnia 17 stycznia 2024 r.

§ 10. 1. Inwentaryzację sald rozrachunków środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, obligacji i pożyczek należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald, według stanu ewidencji księgowej na dzień 31 grudnia 2023 r.

2. Za przeprowadzenie inwentaryzacji, o której mowa w ust. 1 odpowiedzialność ponosi Naczelnik Wydziału Budżetu Urzędu Miejskiego w Choszcznie.

§ 11. 1. Przeprowadzenie uzgodnień metodą weryfikacji (uzgodnień) wszystkich innych, niewymienionych powyżej składników aktywów i pasywów (w tym również wszystkich pozostałych zobowiązań), które nie podlegają inwentaryzacji drogą spisu z natury lub potwierdzeniu sald.

2. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia 2023 r.

3. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie uzgodnień, o których  mowa w ust. 1, ponosi Naczelnik Wydziału Budżetu Urzędu Miejskiego w Choszcznie.

§ 12. 1. Wycenę oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych wykonuje Pracownik w Wydziale Budżetu, w terminie czternastu dni od otrzymania spisów.

2. Odpowiedzialność za wykonanie wyceny, o której mowa w ust 1,  ponosi Naczelnik Wydziału Budżetu Urzędu Miejskiego w Choszcznie.

§ 13. 1. Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej metodą spisu z natury wraz z wnioskami, co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, należy przedłożyć do zatwierdzenia Burmistrzowi w terminie 7 dni od ich otrzymania.

2. W przypadku wniosku o obciążenie pracownika wymagana jest opinia Radcy Prawnego, którą to opinię należy dołączyć do protokołu, o którym mowa w ust.1.

§ 14. Decyzja Burmistrza Choszczna, w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych 2023 roku.

§ 15. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miejskiemu.

§ 16. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


 

 

BURMISTRZ

/-/ Robert Adamczyk

 

 

Do wiadomości:

1. Sekretarz Miejski.

2. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

3. Przewodniczący Zespołów Spisowych i Weryfikacyjnych.

4. Naczelnik Wydziału Budżetu.

5. Wydział Organizacyjno- Prawny.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie 2374 23 (PDF, 1.05Mb) 2023-11-03 11:53:42 6
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Robert Adamczyk

Data wytworzenia:
02 lis 2023

Osoba dodająca informacje

Anita Przytuła

Data publikacji:
03 lis 2023, godz. 11:53

Osoba aktualizująca informacje

Anita Przytuła

Data aktualizacji:
03 lis 2023, godz. 11:53