Zarządzenie Nr 2054/23 Burmistrza Choszczna z dnia 29 marca 2023 r. w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
Zarządzenie Nr 2054/23
Burmistrza Choszczna
z dnia 29 marca 2023 r.
w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
Działając na podstawie art. 19 ust. 4 Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2023 r. poz.122) oraz art.7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40) zarządzam, co następuje:
§ 1. W celu zapewnienia prawidłowego wykonania zadań w zakresie zarządzania kryzysowego w Gminie Choszczno, powołuję Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „zespołem” jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań w zakresie zarządzania kryzysowego.
§ 2. Do zadań Gminnego Zespołu Zarzadzania Kryzysowego należy:
1) Ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;
2) Przygotowanie propozycji działań i przedstawienie Burmistrzowi wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w gminnym planie zarzadzania kryzysowego;
3) Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami.
§ 3. W skład Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego wchodzą:
1) Burmistrz Choszczna – przewodniczący zespołu;
2) Główny specjalista ds. obronnych, OC i ZK – z-ca przewodniczącego zespołu;
3) Zastępca Burmistrza;
4) Sekretarz Miejski;
5) Skarbnik Miejski.
§ 4. W posiedzeniach zespołu na prawach członka biorą udział wyznaczeni przez przewodniczącego, w zależności od potrzeb n/w osoby funkcyjne lub ich przedstawiciele:
1) Kierownicy komórek organizacyjnych urzędu;
2) Kierownicy jednostek organizacyjnych gmin;
3) Dyrektorzy/Prezesi samorządowych osób prawnych;
4) Prezesi jednostek OSP z terenu gminy.
§ 5. W skład zespołu mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez Burmistrza Choszczna i skierowane przez swoich przełożonych, w celu wykonywania w nim zadań, a będą to w szczególności:
1) Przedstawiciel Komendy Powiatowej PSP;
2) Przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji;
3) Przedstawiciel Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
4) Przedstawiciel Powiatowego Lekarza Weterynarii;
5) Przedstawiciel Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
6) Przedstawiciel WOPR – Oddział Choszczno;
7) Przedstawiciel Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.
§ 6. Pracami zespołu kieruje jego przewodniczący.
§ 7. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1) Zapewnienie całodobowego alarmowania członków zespołu, a w sytuacjach kryzysowych całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji;
2) Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego innych organów administracji publicznej;
3) Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności o zagrożeniach;
4) Współpracę z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
5) Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
6) Realizację zadań stałego dyżuru na potrzeby gotowości obronnej państwa;
7) Zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami zespołu;
8) Inicjowanie i organizowania prac zespołu.
§ 8. Tryb i organizacja pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
1) Zespól pracuje w trybie posiedzeń;
2) Posiedzenie planowe zespołu zwołuje przewodniczący zespołu;
3) Miejscem posiedzeń jest sala narad Urzędu Miejskiego lub inne miejsce wyznaczone przez przewodniczącego zespołu;
4) Posiedzenia doraźne zespołu zwoływane są w trybie, miejscu, czasie i składzie określonym każdorazowo przez przewodniczącego zespołu;
5) Obsługę kancelaryjno-biurową zespołu zapewnia Wydział Organizacyjno-Prawny;
6) Alarmowanie i powiadamianie członków zespołu na polecenie przewodniczącego lub jego zastępcy odbywa się zgodnie z planem alarmowania znajdującym się w dokumentacji gminnego planu zarządzania kryzysowego;
7) W uzasadnionych przypadkach przewodniczący z może nakazać zmianę miejsca i trybu pracy zespołu.
§ 9. Tryb i zasady udzielania informacji w czasie działań antykryzysowych:
1) Przewodniczący zespołu decyduje o przekazywanych do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;
2) Prawo udzielania informacji na konferencjach prasowych przysługuje wyłącznie przewodniczącemu zespołu lub upoważnionej przez niego osobie;
3) Decyzję o zapraszaniu na posiedzenie zespołu przedstawicieli środków masowego przekazu podejmuje przewodniczący zespołu;
4) Obsługę prasową organizuje Kierownik Biura Promocji.
§ 10. Traci moc Zarządzenie Nr 220/11 Burmistrza Choszczna z dnia 13 kwietnia 2011 r. w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
/-/ Robert Adamczyk
Otrzymują:
1) Zastępca Burmistrza,
2) Sekretarz Miejski,
3) Skarbnik Miejski,
4) Wydziały, biura i samodzielne stanowiska.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarządzenie 2054 23 (PDF, 1.41Mb) | 2023-03-29 14:49:52 | 9 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Robert Adamczyk Data wytworzenia:
29 mar 2023
Osoba dodająca informacje
Paulina Domaradzka Data publikacji:
29 mar 2023, godz. 14:49
Osoba aktualizująca informacje
Paulina Domaradzka Data aktualizacji:
29 mar 2023, godz. 14:49