Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Choszcznie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 2054/23 Burmistrza Choszczna z dnia 29 marca 2023 r. w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

Zarządzenie Nr 2054/23
Burmistrza Choszczna

z dnia 29 marca 2023 r.

w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

Działając na podstawie art. 19 ust. 4 Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2023 r. poz.122) oraz art.7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40) zarządzam, co następuje:

§ 1. W celu zapewnienia prawidłowego wykonania zadań w zakresie zarządzania kryzysowego w Gminie Choszczno, powołuję Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „zespołem” jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań w zakresie zarządzania kryzysowego.

§ 2. Do zadań Gminnego Zespołu Zarzadzania Kryzysowego należy:

1) Ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;

2) Przygotowanie propozycji działań i przedstawienie Burmistrzowi wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w gminnym planie zarzadzania kryzysowego;

3) Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami.

§ 3. W skład Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego wchodzą:

1) Burmistrz Choszczna – przewodniczący zespołu;

2) Główny specjalista ds. obronnych, OC i ZK – z-ca przewodniczącego zespołu;

3) Zastępca Burmistrza;

4) Sekretarz Miejski;

5) Skarbnik Miejski.

§ 4. W posiedzeniach zespołu na prawach członka biorą udział wyznaczeni przez przewodniczącego, w zależności od potrzeb n/w osoby funkcyjne lub ich przedstawiciele:

1) Kierownicy komórek organizacyjnych urzędu;

2) Kierownicy jednostek organizacyjnych gmin;

3) Dyrektorzy/Prezesi samorządowych osób prawnych;

4) Prezesi jednostek OSP z terenu gminy.

§ 5. W skład zespołu mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez Burmistrza Choszczna i skierowane przez swoich przełożonych, w celu wykonywania w nim zadań, a będą to w szczególności:

1) Przedstawiciel Komendy Powiatowej PSP;

2) Przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji;

3) Przedstawiciel Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

4) Przedstawiciel  Powiatowego Lekarza Weterynarii;

5) Przedstawiciel Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

6) Przedstawiciel WOPR – Oddział Choszczno;

7) Przedstawiciel Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

§ 6. Pracami zespołu kieruje jego przewodniczący.

§ 7. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:

1) Zapewnienie całodobowego alarmowania członków zespołu, a w sytuacjach kryzysowych całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji;

2) Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego innych organów administracji publicznej;

3) Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności o zagrożeniach;

4) Współpracę z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;

5) Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;

6) Realizację zadań stałego dyżuru na potrzeby gotowości obronnej państwa;

7) Zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami zespołu;

8) Inicjowanie i organizowania prac zespołu.

§ 8. Tryb i organizacja pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;

1) Zespól pracuje w trybie posiedzeń;

2) Posiedzenie planowe zespołu zwołuje przewodniczący zespołu;

3) Miejscem posiedzeń jest sala narad Urzędu Miejskiego lub inne miejsce wyznaczone przez przewodniczącego zespołu;

4) Posiedzenia doraźne zespołu zwoływane są w trybie, miejscu, czasie i składzie określonym każdorazowo przez przewodniczącego zespołu;

5) Obsługę kancelaryjno-biurową zespołu zapewnia Wydział Organizacyjno-Prawny;

6) Alarmowanie i powiadamianie członków zespołu na polecenie przewodniczącego lub jego zastępcy odbywa się zgodnie z planem alarmowania znajdującym się w dokumentacji gminnego planu zarządzania kryzysowego;

7) W uzasadnionych przypadkach przewodniczący z może nakazać zmianę miejsca i trybu pracy zespołu.

§ 9. Tryb i zasady udzielania informacji w czasie działań antykryzysowych:

1) Przewodniczący zespołu decyduje o przekazywanych do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;

2) Prawo udzielania informacji na konferencjach prasowych przysługuje wyłącznie przewodniczącemu zespołu lub upoważnionej przez niego osobie;

3) Decyzję o zapraszaniu na posiedzenie zespołu przedstawicieli środków masowego przekazu podejmuje przewodniczący zespołu;

4) Obsługę prasową organizuje Kierownik Biura Promocji.

§ 10. Traci moc Zarządzenie Nr 220/11 Burmistrza Choszczna z dnia 13 kwietnia 2011 r. w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.    

BURMISTRZ

/-/ Robert Adamczyk

Otrzymują:

1) Zastępca Burmistrza,

2) Sekretarz Miejski,

3) Skarbnik Miejski,

4) Wydziały, biura i samodzielne stanowiska.

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie 2054 23 (PDF, 1.41Mb) 2023-03-29 14:49:52 9
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Robert Adamczyk

Data wytworzenia:
29 mar 2023

Osoba dodająca informacje

Paulina Domaradzka

Data publikacji:
29 mar 2023, godz. 14:49

Osoba aktualizująca informacje

Paulina Domaradzka

Data aktualizacji:
29 mar 2023, godz. 14:49