Zarządzenie Nr 974/21 Burmistrza Choszczna z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choszcznie
Zarządzenie Nr 974/21
Burmistrza Choszczna
z dnia 27 stycznia 2021 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choszcznie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Choszcznie stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 758/20 Burmistrza Choszczna z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choszcznie wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 12 ust. 3 pkt 4-12 otrzymują brzmienie:
" 4) Główny Specjalista ds. Polityki Senioralnej i Ośrodków Wsparcia;
5) Biura Rady Miejskiej;
6) Biura Promocji;
7) Głównego Specjalisty ds. Sportu i Rekreacji;
8) Archiwum Zakładowego;
9) Miejskiej Biblioteki Publicznej;
10) Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej;
11) Choszczeńskiego Domu Kultury;
12) Zakładu Aktywności Zawodowej "Szansa"."
2) w § 28 pkt 16 21otrzymują brzmienie:
”16) Główny Specjalista ds. Polityki Senioralnej i Ośrodków Wsparcia (Znak: PS);
17) Samodzielne Stanowisko ds. Zamówień Publicznych (Znak: ZP);
18) Samodzielne Stanowisko ds. Wewnętrznej Kontroli Finansowej (Znak: WKF);
19) Samodzielne Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego (Znak: AW);
20) Samodzielne Stanowisko ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego (Znak: GSO);
21) Samodzielne Stanowisko ds. Sportu i Rekreacji (Znak: SR)."
3) § 46 otrzymuje brzmienie:
"§ 46.1. Do zakresu działania Główny Specjalista ds. Polityki Senioralnej i Ośrodków Wsparcia należy:
1) monitorowanie, diagnozowanie problemów społecznych i potrzeb seniorów, inicjowanie działań służących zaspokajaniu ich potrzeb na terenie Gminy Choszczno;
2) inicjowanie i udział w opracowywaniu projektów (strategii, programów) adresowanych do osób starszych zamieszkałych na terenie Gminy Choszczno oraz monitorowanie ich realizacji;
3) podejmowanie działań zmierzających do wykorzystania potencjału ludzi starszych zamieszkałych na terenie Gminy Choszczno w tym: w zakresie edukacji, kultury, rekreacji, sportu i turystyki;
4) tworzenie oraz podawanie do publicznej wiadomości informacji o inicjatywach, projektach i przedsięwzięciach adresowanych do seniorów zamieszkałych na terenie Gminy Choszczno;
5) doradztwo i upowszechnianie informacji o sposobach oraz trybie załatwiania spraw seniorów zamieszkałych na terenie Gminy Choszczno w tym utworzenie i prowadzenie pełnienie roli konsultacyjnej w przedsięwzięciach, których realizacja wpływa na poziom i jakość życia seniorów;
6) pełnienie roli konsultacyjnej w przedsięwzięciach, w których realizacja wpływa na poziom i jakość życia seniorów;
7) udział w otwartych konkursach ofert na realizację projektów i programów skierowanych dla seniorów;
8) współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz seniorów;
9) nadzór nad Klubem Seniora;
10) nadzór nad ośrodkami wsparcia działającymi na terenie Gminy Choszczno;
11) koordynowanie działań wynikających z ustawy o dostępności.
2. Przy znakowaniu spraw Główny Specjalista ds. Polityki Senioralnej i Ośrodków Wsparcia używa symbolu "PS".
4) § 47 otrzymuje brzmienie:
"§ 47. 1. Do zakresu działania Samodzielnego stanowiska ds. Zamówień Publicznych należy:
1) prowadzenie postępowań w sprawie udzielenia zamówienia publicznego;
2) opracowywanie wzorów dokumentów mających na celu usprawnienie procedury przetargowej;
3) uzgadnianie wyboru trybu postępowania oraz właściwej procedury dla zamówień publicznych realizowanych przez poszczególne komórki organizacyjne urzędu miejskiego i jednostki organizacyjne gminy;
4) przygotowywanie wstępnej dokumentacji przetargowej, tj. ogłoszeń, specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zarządzeń w sprawie powołania komisji przetargowej;
5) monitorowanie przebiegu zamówień publicznych;
6) udział w pracach komisji przetargowych polegający na sprawdzeniu ofert pod względem formalno-prawnym oraz nadzór nad poprawnością przebiegu ostatecznej oceny ofert;
7) nadzór nad postępowaniem wyjaśniającym prowadzonym w wyniku złożonego odwołania oraz przygotowaniem dokumentów związanych z wniesionym odwołaniem do Urzędu Zamówień Publicznych;
8) przygotowywanie umów zgodnych z ustawą prawo zamówień publicznych;
9) prowadzenie konsultacji w zakresie zamówień publicznych;
10) sporządzanie sprawozdań z realizacji zamówień publicznych;
11) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji zamówień publicznych;
12) prowadzenie systematycznej współpracy z osobami uczestniczącymi w postępowaniu o zamówienia publiczne w zakresie sporządzania dokumentacji oraz planowania i przygotowania postępowań;
13) prowadzenie ewidencji przeprowadzonych postępowań o zamówienie publiczne.
2. Przy znakowaniu spraw stanowisko ds. Zamówień Publicznych używa symbolu "ZP"."
5) § 48 otrzymuje brzmienie:
"§ 48. 1. Do zakresu działania Samodzielnego stanowiska ds. Wewnętrznej Kontroli Finansowej należy:
1) przygotowanie i przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych podporządkowanych burmistrzowi w zakresie prowadzonej przez nie gospodarki finansowej i spraw z nią związanych;
2) badanie i porównanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych oraz zwrotu środków publicznych;
3) przygotowywanie i przeprowadzanie kontroli z zakresu udzielonych dotacji i dofinansowywań na realizację zadań własnych gminy przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych w zakresie: prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych w ramach dotacji;
4) sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kontroli zawierających opis stanu faktycznego, pozwalający na dokonanie oceny oraz stwierdzenie uchybień i nieprawidłowości w świetle obowiązujących jednostkę przepisów prawnych;
5) opracowywanie wystąpień pokontrolnych, jak i planu kontroli na dany rok budżetowy;
6) sporządzanie rocznej informacji z przeprowadzonych kontroli.
2. Przy znakowaniu spraw stanowisko ds. Wewnętrznej Kontroli Finansowej używa symbolu "WKF"."
6) § 49 otrzymuje brzmienie:
"§ 49. 1. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska ds. Audytu Wewnętrznego należy:
1) opracowywanie planów audytu i przedkładanie ich burmistrzowi do akceptacji;
2) przeprowadzenie audytu zgodnie z przyjętym planem;
3) sporządzanie protokołów z przeprowadzanych audytów i zawieranie w nich ustaleń dotyczących:
a) przyczyn niedociągnięć oraz osób odpowiedzialnych za ich spowodowanie,
b) przesłanek sprawnej realizacji powierzonych zadań i osób wykazujących inicjatywę w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań podnoszących poziom sprawności realizacji zadań urzędu.
4) opracowanie propozycji zaleceń poaudytowych;
5) dokonywanie audytów sprawdzających;
6) rzetelne, obiektywne i niezależne:
a) ustalanie stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania urzędu,
b) badanie systemów zarządzania i kontroli w urzędzie,
c) określenie oraz analiza przyczyn i skutków stwierdzonych uchybień,
d) przedstawienie zaleceń w sprawie usunięcia uchybień lub wprowadzenia usprawnień wykonywanie czynności,
e) doradczych, jako część powyższych zadań lub na wniosek Burmistrza.
2. Przy znakowaniu spraw Audytor Wewnętrzny używa symbolu "AW"."
7) § 50 otrzymuje brzmienie:
"§ 50. 1. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy:
1) realizacja zadań związanych z potrzebą natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych poprzez:
a) prowadzenie akcji kurierskiej na rzecz jednostek wojskowych,
b) prowadzenie dokumentacji świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju oraz ich nakładaniem na wniosek WKU i innych organów realizujących zadania obronne.
2) realizacja zadań związanych z planowaniem specjalnym;
3) prowadzenie reklamacji od służby wojskowej pracowników Urzędu i radnych Rady Miejskiej;
4) nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Stanowiska Kierowania Burmistrza Choszczna;
5) organizacja oraz prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Burmistrza Choszczna;
6) prowadzenie ewidencji infrastruktury cywilnej gminy Choszczno dla potrzeb obronnych oraz realizacji zadań państwa - gospodarza (HNS-u) w stosunku do wojsk sojuszniczych;
7) współdziałanie z WKU w zakresie wspólnych okresowych kontroli (lustracji) nieruchomości, sprzętu i rzeczy ruchomych przeznaczonych na świadczenia rzeczowe na rzecz obrony;
8) współdziałanie z przedstawicielami Sił Zbrojnych RP w zakresie wspólnych szkoleń obronnych;
9) organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu spraw obronnych;
10) planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej;
11) organizowanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej;
12) prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony ludności;
13) występowanie do WKU z wnioskami o przeznaczenie do służby w formacjach OC pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy;
14) przygotowanie i zapewnienie skutecznego działania terenowego systemu ostrzegania i alarmowania oraz informowania ludności;
15) wnioskowanie o nadawanie przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych osobom wytypowanym do formacji OC;
16) wnioskowanie o nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności;
17) ustalanie potrzeb w zakresie łączności alarmowania w celu uprawnienia kierowania siłami OC w sytuacjach kryzysowych;
18) planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z funkcjonowaniem urządzeń specjalnych i zaopatrzenia w wodę;
19) planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z ochroną zabytków;
20) zaopatrywanie formacji OC w sprzęt, umundurowanie i materiały oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
21) sprawowanie nadzoru nad gospodarką sprzętem OC w zakładach pracy i jednostkach organizacyjnych;
22) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem gospodarki magazynowej środków materiałowych i sprzętu obrony cywilnej;
23) dokonywanie oceny przygotowania OC i przedstawienie wniosków szefom OC: gminy i powiatu;
24) monitorowanie, analiza i opracowywanie prognoz dotyczących występowania zagrożeń nadzwyczajnych na terenie gminy;
25) alarmowanie, ostrzeganie i informowanie ludności gminy o wszelkich zagrożeniach;
26) zakładanie i aktualizowanie baz danych o siłach i środkach ratowniczych;
27) prowadzenie informatycznego wsparcia analiz i oceny sytuacji kryzysowych;
28) opracowanie planu zarządzania kryzysowego gminy i jego bieżąca aktualizacja;
29) przygotowywanie i organizowanie szkoleń i ćwiczeń Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
30) planowanie cywilne zarządzania kryzysowego we wszystkich fazach działalności antykryzysowej;
31) organizowanie systemu alarmowania, łączności i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych;
32) współpraca z Państwową Strażą Pożarna, Policją, Siłami Zbrojnymi RP i innymi podmiotami zarządzania i reagowania kryzysowego w zakresie:
a) wymiany informacji o zagrożeniach,
b) koordynacji działań ratowniczych,
c) informowania ludności o zdarzeniach,
d) likwidacji i usuwania skutków zagrożeń,
e) kierowania i koordynacji ewakuacyjną ludności z terenów dotkniętych klęską lub nią zagrożonych,
33) udział w akcjach ratowniczych;
34) organizowanie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
35) organizowanie ochrony informacji niejawnych podczas ich elektronicznego przetwarzania w systemie teleinformatycznym;
36) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
37) okresowe kontrole ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;
38) opracowanie planu ochrony informacji niejawnych i jego aktualizacja;
39) organizowanie i prowadzenie szkolenia dla pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
40) sprawowanie nadzoru nad ewidencjonowaniem, przechowywaniem i przetwarzaniem informacji niejawnych;
41) opracowywanie instrukcji dotyczących sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone" i „poufne" i ich bieżąca aktualizacja;
42) przeprowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających na pisemne polecenie Burmistrza wobec kandydatów na stanowiska związane z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli „poufne";
43) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających prowadzonych w odniesieniu do osób ubiegających się o stanowiska lub zlecenie pracy, z którymi łączy się dostęp do informacji niejawnych;
44) prowadzenie kolejnego postępowania sprawdzającego w odniesieniu do osoby posiadającej poświadczenie, jeżeli zostały ujawnione nowe fakty wskazujące, że nie daje ona rękojmi zachowania tajemnicy;
45) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania lub cofnięto poświadczenie bezpieczeństwa;
46) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
47) współdziałanie w trakcie postępowania sprawdzającego oraz w trakcie kontroli ze służbami Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
2. Przy znakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego używa symbolu "GSO"."
8) § 51 otrzymuje brzmienie:
"§ 51. 1. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska ds. Sportu i Rekreacji należy:
1) obsługa Rady Sportu;
2) organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych;
3) współpraca z Centrum Sportu i Rekreacji SP. z o.o.;
4) prowadzenie ewidencji miejsc noclegowych na terenie gminy;
5) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie sportu i rekreacji.
2. Przy znakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. Sportu i Rekreacji używa symbolu "SR"."
9) § 52 otrzymuje brzmienie:
"§ 52. Strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Choszcznie stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu."
10) § 53 otrzymuje brzmienie:
"§ 53. 1. Postępowanie kancelaryjne w urzędzie określa instrukcja kancelaryjna ustalona przez Prezesa Rady Ministrów dla organów gmin i związków międzygminnych oraz odrębne zarządzenie Burmistrza.
2. W urzędzie stosuje się jednolity rzeczowy wykaz akt dla organów gmin i związków międzygminnych, ustalony przez Prezesa Rady Ministrów."
11) § 54 otrzymuje brzmienie:
"§ 54. Zasady postępowania z dokumentami niejawnymi określają przepisy szczegółowe."
12) § 55 otrzymuje brzmienie:
"§ 55. Z wnioskami o udzielenie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz do składania oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem mogą występować:
1) Zastępca burmistrza, sekretarz i skarbnik;
2) Naczelnicy wydziałów i kierownicy biur."
13) § 56 otrzymuje brzmienie:
"§ 56. Projekty upoważnień opracowują samodzielnie komórki organizacyjne urzędu."
14) § 57 otrzymuje brzmienie:
"§ 57. Rejestr upoważnień prowadzi Wydział Organizacyjno-Prawny."
15) § 58 otrzymuje brzmienie:
"§ 58. Organizację, zasady oraz tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej w urzędzie stanowi odrębne zarządzenie Burmistrza."
16) w załączniku nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choszcznie - „Struktura organizacyjna Urzędu Miejskiego w Choszcznie" w kolumnie trzeciej dodaje się samodzielne stanowisko "Główny Specjalista ds. Polityki Senioralnej i Ośrodków Wsparcia".
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miejskiemu.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
/-/ Robert Adamczyk
Otrzymują
1. Wydział Organizacyjno-Prawny
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarządzenie 974 21.pdf (PDF, 308.85Kb) | 2021-01-28 08:36:51 | 77 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Robert Adamczyk Data wytworzenia:
27 sty 2021
Osoba dodająca informacje
Oliwia Brzezińska Data publikacji:
28 sty 2021, godz. 08:36
Osoba aktualizująca informacje
Oliwia Brzezińska Data aktualizacji:
28 sty 2021, godz. 08:36