Zarządzenie Nr 710/20 Burmistrza Choszczna z dnia 6 lipca 2020 r. w sprawie powołania likwidatora i określenia czynności związanych z likwidacją jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych oraz w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej likwidowanej jednostki
Zarządzenie Nr 710/20
Burmistrza Choszczna
z dnia 6 lipca 2020 r.
w sprawie powołania likwidatora i określenia czynności związanych z likwidacją jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych oraz w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej likwidowanej jednostki
Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r., poz. 713) i art. 26 ust. 4 i art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r., poz. 351 ze zm.) oraz uchwały Rady Miejskiej w Choszcznie nr XVII/164/2020 z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie likwidacji jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Na likwidatora jednostki powołuje się Panią Annę Rolińską - Kierownika Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych.
2. Zobowiązuje się likwidatora do podejmowania wszelkich czynności niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji jednostki o których mowa w § 2.
3. Likwidator nie może podejmować działań powodujących powstanie zobowiązań należności, których rozliczenie wykraczałoby poza okres działalności jednostki.
4. Zakończenie przez likwidatora wszelkich czynności związanych z likwidacją gminnej jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych nastąpi do dnia 30 września 2020 r.
§ 2. 1. Do czynności likwidacyjnych należą w szczególności:
1) zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sporządzenie sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
2) sporządzenie sprawozdań budżetowych oraz innych sprawozdań zgodnie z obowiązującymi przepisami;
3) rozwiązanie umów na usługi i dostawy, które nie wymagają kontynuacji;
4) poinformowanie kontrahentów, z którymi wymagana jest kontynuacja umów cywilno-prawnych o zmianach organizacyjnych wynikających z likwidacji jednostki;
5) uregulowanie zobowiązań finansowych i ściągnięcie zobowiązań;
6) sporządzenie protokołów zdawczo-odbiorczych mienia oraz zobowiązań i należności jednostki;
7) wyrejestrowanie jednostki budżetowej (ZUS, US, GUS i inne instytucje)
8) zarchiwizowanie dokumentacji płacowej, pracowniczej i finansowej oraz przekazanie jej do Urzędu Miejskiego w Choszcznie;
9) zwrot używanych pieczęci do Urzędu Miejskiego w Choszcznie;
10) sporządzenie i przedłożenie do dnia 30.09.2020 r. Burmistrzowi Choszczna sprawozdania z czynności likwidacyjnych.
2. Przeprowadzenie na dzień 31 sierpnia 2020 r. pełnej inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej likwidowanej jednostki, następujących aktywów:
1) środki trwałe;
2) pozostałe środki trwałe;
3) materiały;
4) środki pieniężne.
3. Przeprowadzenie inwentaryzacji w drodze weryfikacji sald poprzez porównanie danych w księgach rachunkowych według stanu na dzień 31 sierpnia 2020 r. z danymi wynikającymi z dokumentów:
1) wartości niematerialne i prawne;
2) należności sporne i wątpliwe, a także dochodzone na drodze sądowej;
3) należności i zobowiązania wobec pracowników;'
4) należności i zobowiązania publicznoprawne;
5) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych;
6) aktywów i pasywów ewidencjonowanych na kontach pozabilansowych;
7) druki ścisłego zarachowania.
§ 3. Stroną zdającą w inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej jest Pani Anna Rolińska, stroną odbierającą składniki majątkowe przekazane w inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej jest Burmistrz Choszczna - Robert Adamczyk.
§ 4. 1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
1) Przewodniczący Komisji - Iwona Bartosik,
2) Członek Komisji - Adrian Dąbrowski,
3) Członek Komisji - Monika Marciniak.
2. Inwentaryzację należy przeprowadzić w terminie do dnia 25 września 2020 r. według stanu na dzień likwidacji jednostki tj. 31 sierpnia 2020 r.
3. Zobowiązuję Komisję Inwentaryzacyjną do:
1) przeprowadzenia inwentaryzacji, ustalenia przyczyn różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia pisemnej informacji - protokołu przebiegu spisu;
2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w Instrukcji Inwentaryzacyjnej Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych;
3) dokonania ostatecznej wyceny składników jednostki;
4) sporządzenia inwentaryzacji, ustalenia przyczyn różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia pisemnej informacji - protokołu przebiegu spisu;
5) przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej w terminie 7 dni od jej zakończenia do Wydziału Budżetu Urzędu Miejskiego w Choszcznie.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierzam likwidatorowi.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
/-/ Robert Adamczyk
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarządzenie 710 20.pdf (PDF, 142.38Kb) | 2020-07-16 09:10:02 | 93 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Robert Adamczyk Data wytworzenia:
06 lip 2020
Osoba dodająca informacje
Paulina Domaradzka Data publikacji:
16 lip 2020, godz. 09:10
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Tomczyk Data aktualizacji:
16 lip 2020, godz. 09:16