Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Choszcznie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 710/20 Burmistrza Choszczna z dnia 6 lipca 2020 r. w sprawie powołania likwidatora i określenia czynności związanych z likwidacją jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych oraz w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej likwidowanej jednostki

Zarządzenie Nr 710/20
Burmistrza Choszczna

z dnia 6 lipca 2020 r.

w sprawie powołania likwidatora i określenia  czynności związanych z likwidacją jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych oraz w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej likwidowanej jednostki

Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r., poz. 713) i art. 26 ust. 4 i art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r., poz. 351 ze zm.) oraz uchwały Rady Miejskiej w Choszcznie nr XVII/164/2020 z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie likwidacji jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych zarządzam, co następuje:

§ 1. 1.     Na likwidatora jednostki powołuje się Panią Annę Rolińską - Kierownika Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych.

2. Zobowiązuje się likwidatora do podejmowania wszelkich czynności niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji jednostki  o których mowa w § 2.

3. Likwidator nie może podejmować działań powodujących powstanie zobowiązań należności, których rozliczenie wykraczałoby poza okres działalności jednostki.

4. Zakończenie przez likwidatora wszelkich czynności związanych z likwidacją gminnej jednostki budżetowej - Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych nastąpi do dnia 30 września 2020 r.

§ 2. 1. Do czynności likwidacyjnych należą w szczególności:

1) zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sporządzenie sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) sporządzenie sprawozdań budżetowych oraz innych sprawozdań zgodnie z obowiązującymi przepisami;

3) rozwiązanie umów na usługi i dostawy, które nie wymagają kontynuacji;

4) poinformowanie kontrahentów, z którymi wymagana jest kontynuacja umów cywilno-prawnych o zmianach organizacyjnych wynikających z likwidacji jednostki;

5) uregulowanie zobowiązań finansowych i ściągnięcie zobowiązań;

6) sporządzenie protokołów zdawczo-odbiorczych mienia oraz zobowiązań i należności jednostki;

7) wyrejestrowanie jednostki budżetowej (ZUS, US, GUS i inne instytucje)

8) zarchiwizowanie dokumentacji płacowej, pracowniczej i finansowej oraz przekazanie jej do Urzędu Miejskiego w Choszcznie;

9) zwrot używanych pieczęci do Urzędu Miejskiego w Choszcznie;

10) sporządzenie i przedłożenie do dnia 30.09.2020 r. Burmistrzowi Choszczna sprawozdania z czynności likwidacyjnych.

2. Przeprowadzenie na dzień 31 sierpnia 2020 r. pełnej inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej  likwidowanej jednostki, następujących aktywów:

1) środki trwałe;

2) pozostałe środki trwałe;

3) materiały;

4) środki pieniężne.

3. Przeprowadzenie inwentaryzacji w drodze weryfikacji sald poprzez porównanie danych w księgach rachunkowych według stanu na dzień 31 sierpnia 2020 r. z danymi wynikającymi z dokumentów:

1) wartości niematerialne i prawne;

2) należności sporne i wątpliwe, a także dochodzone na drodze sądowej;

3) należności i zobowiązania wobec pracowników;'

4) należności i zobowiązania publicznoprawne;

5) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych;

6) aktywów i pasywów ewidencjonowanych na kontach pozabilansowych;

7) druki ścisłego zarachowania.

§ 3. Stroną zdającą w inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej jest Pani Anna Rolińska, stroną odbierającą składniki majątkowe przekazane w inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej jest Burmistrz Choszczna - Robert Adamczyk.

§ 4. 1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną  w następującym składzie osobowym:

1) Przewodniczący Komisji - Iwona Bartosik,

2) Członek Komisji - Adrian Dąbrowski,

3) Członek Komisji - Monika Marciniak.

2. Inwentaryzację należy przeprowadzić w terminie do dnia 25 września 2020 r. według stanu na dzień likwidacji jednostki tj. 31 sierpnia 2020 r.

3. Zobowiązuję Komisję Inwentaryzacyjną do:

1) przeprowadzenia inwentaryzacji, ustalenia przyczyn różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia pisemnej informacji - protokołu przebiegu spisu;

2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w Instrukcji Inwentaryzacyjnej Choszczeńskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych;

3) dokonania ostatecznej wyceny składników jednostki;

4) sporządzenia inwentaryzacji, ustalenia przyczyn różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia pisemnej informacji - protokołu przebiegu spisu;

5) przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej w terminie 7 dni od jej zakończenia do Wydziału Budżetu Urzędu Miejskiego w Choszcznie.

§ 5.  Wykonanie zarządzenia powierzam likwidatorowi.

§ 6.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

BURMISTRZ

/-/ Robert Adamczyk

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie 710 20.pdf (PDF, 142.38Kb) 2020-07-16 09:10:02 93
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Robert Adamczyk

Data wytworzenia:
06 lip 2020

Osoba dodająca informacje

Paulina Domaradzka

Data publikacji:
16 lip 2020, godz. 09:10

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Tomczyk

Data aktualizacji:
16 lip 2020, godz. 09:16