Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Choszcznie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 479/19 Burmistrza Choszczna z dnia 9 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia procedury postępowania w związku z przekazywaną przez bank informacją o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy rachunku bankowego

Zarządzenie Nr 479/19
Burmistrza Choszczna

z dnia 9 grudnia 2019 r.

w sprawie ustalenia procedury postępowania w związku z przekazywaną przez bank informacją o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy rachunku bankowego

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506) zarządzam, co następuje:

§ 1. Celem niniejszego zarządzenia jest uregulowanie zasad postępowania Gminy Choszczno w związku z przekazywanymi przez banki informacjami o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy rachunku bankowego osób zmarłych, dla których Gmina Choszczno była ostatnim miejscem zamieszkania i związaną z tym możliwością nabycia przez Gminę Choszczno spadków po zmarłych posiadaczach rachunków bankowych.

§ 2. Wszczęcie procedury następuje na podstawie pisemnej informacji o śmierci posiadacza rachunku bankowego, przekazanej Gminie Choszczno przez bank zgodnie z art. 111c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.).

§ 3. 1. Po otrzymaniu informacji, o której mowa pracownik Wydziału Budżetu  wprowadza do Rejestru informacji przekazywanych z banków o możliwości nabycia spadków dane przekazane z banku wraz z informacją o wysokości środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym zmarłego.

2. Czynności mające na celu nabycie spadku na rzecz Gminy Choszczno podejmowane są w przypadku, gdy środki na rachunku bankowym zmarłego są wyższe niż przewidywane koszty postępowania sądowego z zakresu postępowania spadkowego, tj. przekraczają kwotę 2.000,00 zł (słownie: dwóch tysięcy złotych 00/100).

3. W przypadku spełnienia przesłanki określonej w ust. 2. Pracownik Wydziału Budżetu podejmuje następujące czynności:

1) sprawdza czy informacja banku zawiera dane identyfikujące posiadacza rachunku – imię i nazwisko, nr PESEL - i w razie potrzeby występuje do banku o uzupełnienie niezbędnych danych;

2) sprawdza czy Gmina Choszczno była ostatnim miejscem zamieszkania zmarłego posiadacza rachunku bankowego;

3) występuje do właściwego pracownika merytorycznego Urzędu Miejskiego w Choszcznie z wnioskiem o udostępnienie informacji na temat osób uprawnionych do dziedziczenia po zmarłym przed Gminą Choszczno;

4) występuje do osób, o których mowa w pkt 3, o podanie informacji czy podjęły one bądź zamierzają podjąć działania dotyczące nabycia bądź odrzucenia spadku po zmarłym.

§ 4. Procedura zostaje zakończona, gdy zajdzie co najmniej jedna z następujących przesłanek:

1) bank nie przekaże danych pozwalających na identyfikację zmarłego posiadacza rachunku bankowego;

2) Gmina Choszczno nie była ostatnim miejscem zamieszkania zmarłego posiadacza rachunku bankowego;

3) środki zgromadzone na rachunku bankowym zmarłego są niższe niż kwota wymieniona w § 3 ust. 2;

4) zmarły posiadacz rachunku bankowego ma spadkobierców uprawnionych do dziedziczenia przed Gminą Choszczno;

5) osoby uprawnione do dziedziczenia przed Gminą Choszczno przekazały informację o podjęciu działań mających na celu nabycie spadku po zmarłym posiadaczu rachunku bankowego.

§ 5. W przypadku braku negatywnych przesłanek określonych w § 4, pracownik Wydziału Budżetu występuje z pismem do kancelarii prawniczej obsługującej Gminę Choszczno celem skierowania do właściwego sądu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku na rzecz Gminy Choszczno po zmarłym posiadaczu rachunku bankowego. Zastępstwo prawne w sprawie o stwierdzenie nabycia spadku odbywa się na podstawie odrębnego zlecenia.

§ 6. Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnik Wydziału Budżetu.

§ 7. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Skarbnikowi Miejskiemu.

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.                    

 




BURMISTRZ

/-/ Robert Adamczyk

 

 

Otrzymują:

1. Wydział Organizacyjno – Prawny

2. Wydział Budżetu

3. Wydział Spraw Obywatelskich

4. Urząd Stanu Cywilnego


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie 479 19.pdf (PDF, 128.22Kb) 2019-12-12 14:37:37 182
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Robert Adamczyk

Data wytworzenia:
09 gru 2019

Osoba dodająca informacje

Anita Przytuła

Data publikacji:
12 gru 2019, godz. 14:37

Osoba aktualizująca informacje

Anita Przytuła

Data aktualizacji:
12 gru 2019, godz. 14:37