Zarządzenie Nr 1291/17 Burmistrza Choszczna z dnia 24 kwietnia 2017 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choszcznie
Zarządzenie Nr 1291/17
Burmistrza Choszczna
z dnia 24 kwietnia 2017 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choszcznie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016r. poz. 446,1579,1948 oraz z 2017r. poz. 730) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Zarządzeniu Nr 202/15 Burmistrza Choszczna z dnia 05 maja 2015 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choszcznie wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 31 ust. 1 w punkcie 32 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się punkty 33-34:
„33) wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tyt. wykupu mienia komunalnego,
34) w zakresie podatku VAT, w tym w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji podatku VAT,
b) wystawianie faktur VAT,
c) prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży VAT,
d) comiesięczne rozliczanie podatku VAT z Urzędem Skarbowym.”;
2) § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Do zakresu zadań Wydziału Podatkowego należy:
1) wykonywanie wszelkich czynności w zakresie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i podatku od środków transportowych,
2) weryfikacja poprawności składanych deklaracji i informacji podatkowych,
3) prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie ww. podatków,
4) przygotowywanie decyzji wymiarowych w zakresie w/w podatków,
5) dokonywanie przypisów i odpisów należności objętych księgowością analityczną,
6) prowadzenie postępowań w sprawach:
a) umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowych,
b) odroczenia lub rozłożenia na raty terminu płatności podatku,
c) zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
d) zwrotu opłaty skarbowej,
e) zwolnień w podatku rolnym i od nieruchomości.
7) wydawanie zaświadczeń:
a) o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości,
b) dochodowości z indywidualnych gospodarstw rolnych,
c) opłacaniu składek z tytułu ubezpieczenia społecznego rolników,
d) wielkości hektarów fizycznych i przeliczeniowych,
8) opracowywanie zestawień oraz prognozowanych należności z tytułu podatków i opłat,
9) sporządzanie sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców, pomocy publicznej oraz pomocy publicznej w rolnictwie,
10) wykazywanie skutków finansowych zastosowanych ulg w podstawowych dochodach podatkowych,
11) naliczanie odpisów aktualizacyjnych należności,
12) sporządzanie informacji dotyczących. dochodów izby rolniczej z tytułu dochodów podatku rolnego,
13) przygotowywanie projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych,
14) przygotowywanie wniosków o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnień z podatku od nieruchomości,
15) sporządzenie wykazów w zakresie:
a) udzielonej pomocy publicznej,
b) udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie,
c) osób fizycznych i prawnych, jednostek nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków i opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożeń na raty.
16) prowadzenie ewidencji podatników i ewidencji księgowej opłaty od posiadania psów,
17) przeprowadzanie z urzędu kontroli podatkowej w zakresie podatków stanowiących dochody gminy,
18) rozliczanie inkasentów z poboru należności podatkowych,
19) prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dzierżawy gruntów, czynszu najmu, wieczystego użytkowania gruntu, przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności, opłat adiacenckich oraz za zajęcie pasa drogowego,
20) w zakresie windykacji podatków i opłat oraz należności cywilnoprawnych:
a) bieżąca analiza stanu zaległości,
b) przygotowywanie upomnień i wezwań do zapłaty,
c) sporządzanie tytułów wykonawczych,
d) zabezpieczenia hipoteczne zaległości,
e) współpraca z administracyjnym i sądowym organem egzekucyjnym.”
3) w załączniku nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego - „Struktura organizacyjna Urzędu Miejskiego w Choszcznie" w kolumnie czwartej Wydział Podatkowy otrzymuje brzmienie:
"1. Naczelnik wydziału
2. Stanowisko ds. wymiaru podatków lokalnych (m. Choszczno)
3. Stanowisko ds. księgowości podatkowej i egzekucji (m. Choszczno)
4. Stanowisko ds. wymiaru podatków lokalnych (sołectwa gm. Choszczno)
5. Stanowisko ds. księgowości podatkowej i egzekucji (sołectwa gm. Choszczno)
6. Stanowisko ds. opłat cywilnoprawnych”,
4) w załączniku nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego - „Struktura organizacyjna Urzędu Miejskiego w Choszcznie" w kolumnie czwartej Wydział Budżetu dodaję pkt 8 „Stanowisko ds. rozliczania podatku VAT”.
§ 2. Nową strukturę organizacyjna Urzędu Miejskiego w Choszcnzie stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miejskiemu.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z-ca Burmistrza
/-/ Magdalena Sieńko
Otrzymują:
1. Wydział Organizacyjno-Prawny
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarządzenie 1291 17.pdf (PDF, 210.94Kb) | 2017-05-05 11:24:48 | 223 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Magdalena Sieńko Data wytworzenia:
24 kwi 2017
Osoba dodająca informacje
Anita Przytuła Data publikacji:
05 maj 2017, godz. 11:24
Osoba aktualizująca informacje
Anita Przytuła Data aktualizacji:
05 maj 2017, godz. 11:24