Wydział Organizacyjno - Prawny
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO - PRAWNY
pok. nr 36, Tel. (95) 765 93 13, (95) 765 93 30,
Informatycy (95) 765 93 31, (095) 765 93 34, (95) 765 93 52
Naczelnik - AgnieszkaTomczyk
pok. nr 36 A, tel. (95) 765 93 12,
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjno-Prawnego należy:
1) obsługa gospodarcza urzędu;
2) zaopatrywanie pracowników urzędu w materiały biurowe i środki czystości;
3) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku;
4) dekorowanie siedziby urzędu z okazji świąt i rocznic;
5) prowadzenie rejestru zarządzeń burmistrza;
6) przedkładanie zarządzeń burmistrza wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej - odpowiednio do właściwości organów nadzoru;
7) przygotowywanie dyspozycji dla naczelników zainteresowanych wydziałów dotyczących realizacji uchwał rady - odpowiednio do zakresu ich działania;
8) ewidencjonowanie, nadawanie biegu sprawom i opracowywanie sprawozdań i informacji dotyczących postulatów, wniosków od mieszkańców gminy, których realizacja pozostaje w kompetencji burmistrza;
9) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw burmistrza;
10) prowadzenie rejestru i spraw z zakresu udzielania informacji publicznej;
11) zapewnienie obsługi kancelaryjnej urzędu;
12) przyjmowanie, rozdział i wysyłka korespondencji;
13) organizacja przyjmowania i załatwiania skarg, wniosków i listów obywateli;
14) opracowanie analiz i sprawozdań dotyczących skarg, wniosków oraz indywidualnych spraw mieszkańców;
15) zlecanie wykonawstwa bieżących remontów i prowadzenie konserwacji budynku - siedziby urzędu;
16) prowadzenie dokumentacji eksploatacji samochodów służbowych oraz dokonywanie rozliczeń paliw;
17) prowadzenie archiwum zakładowego urzędu;
18) współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie organizowanie robót dla bezrobotnych, staży oraz przygotowania zawodowego;
19) prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych poza sprawami dyrektorów przedszkoli i szkół;
20) rekrutacja pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z zachowaniem procedury naboru;
21) organizacja służby przygotowawczej;
22) prowadzenie ewidencji badań okresowych, przestrzeganie ich terminowości oraz kierowanie pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne;
23) prowadzenie ewidencji szkoleń BHP wstępnych i okresowych dla pracowników oraz kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych a także organizowanie tych szkoleń i przestrzeganie ich terminowości;
24) przygotowywanie dokumentów wymaganych przepisami prawa przy nawiązywaniu i rozwiązywaniu stosunku pracy z pracownikami urzędu;
25) przygotowywanie innych dokumentów kadrowych związanych ze stosunkiem pracy (przeszeregowanie, awansowanie, nagradzanie, nakładanie kar);
26) prowadzenie akt osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz archiwum akt osobowych byłych pracowników;
27) ustalanie uprawnień pracowniczych dotyczących: wymiaru urlopu, dodatku za wysługę lat, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych oraz przygotowywanie w tym zakresie stosownych dokumentów;
28) prowadzenie ewidencji obecności w pracy oraz ewidencji urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, macierzyńskich, wychowawczych i bezpłatnych itp.;
29) prowadzenie indywidualnych spraw pracowników, w tym wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu;
30) prowadzenie spraw związanych z okresowymi ocenami kwalifikacyjnymi pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
31) organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;
32) opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczących pracowników urzędu;
33) prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników;
34) prowadzenie spraw związanych z wyborami do parlamentu, organów gminy oraz referendum;
35) organizowanie i nadzór nad wykonywaniem nieodpłatnej pracy dozorowanej przez osoby skazane wyrokiem sądu;
36) przyjmowanie wniosków o sporządzanie opinii prawnych;
37) organizowanie jednostkom organizacyjnym gminy porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
38) pomoc w występowaniu w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi;
39) przyjmowanie do zaopiniowania projektów aktów prawnych wydawanych przez radę i burmistrza;
40) przyjmowanie do zaopiniowania umów zawieranych przez gminę;
41) przyjmowanie do zaopiniowania, na wniosek kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, umów zawieranych przez te jednostki;
42) opracowywanie wzorów upoważnień;
43) prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych składanych burmistrzowi;
44) prowadzenie rejestru wypadków przy pracy oraz w drodze do pracy i z pracy;
45) zarządzanie usługami telefonicznymi:
a) zarządzanie centralką telefoniczną urzędu i traktem 100 linii,
b) przydzielanie wewnętrznych numerów telefonicznych,
c) nadzór nad usługami telefonicznymi i internetowymi,
d) współpraca z operatorem sieci telekomunikacyjnej w zakresie telefonizacji urzędu,
e) prowadzenie dokumentacji związanej z telekomunikacją.
46) wysyłanie aktów prawa miejscowego do Dziennika Urzędowego;
47) prowadzenie i administrowanie BIP;
48) prowadzenie wykazu ochotniczych straży pożarnych (OSP) na terenie gminy;
49) zapewnienie OSP środków alarmowania i łączności, urządzeń przeciwpożarowych;
50) organizacja spotkań i narad OSP;
51) zatrudnianie kierowców-konserwatorów bojowych wozów strażackich w jednostkach OSP;
52) współdziałanie z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego;
53) rozliczanie paliwa samochodów pożarniczych i motopomp oraz wydawanie kart drogowych kierowcom i kart pracy motopomp;
54) współpraca z wydziałami urzędu odpowiednio do kompetencji w zakresie utrzymania na odpowiednim poziomie infrastruktury przeciwpożarowej;
55) administrowanie siecią komputerową;
56) obsługa sieci komputerowej urzędu w zakresie:
a) instalacji i konfiguracji urządzeń aktywnych i serwerów do pracy w sieci komputerowej,
b) instalacji nowego oprogramowania i usług na serwerach urzędu,
c) natychmiastowego usuwania usterek i niesprawności w zakresie posiadanych umiejętności,
d) natychmiastowego zgłaszania usterek i awarii firmom, które związane są umowami o prowadzeniu serwisu sprzętu i oprogramowania,
57) opiniowanie przydatności nowych rozwiązań sprzętowych i oprogramowania do wykorzystania w urzędzie;
58) nadzór nad oprogramowaniami;
59) administrowanie domeną internetową choszczno.pl i usług z nią związanych:
a) definiowanie domen i subdomen,
b) przydzielanie adresów i aliasów email.
60) szkolenie pracowników urzędu w zakresie wdrażania nowych rodzajów sprzętu i oprogramowania, m.in. e-urząd;
61) codzienne prowadzenie zapisu kopii zapasowych danych i informacji zapisanych na serwerach urzędu oraz dbanie o bezpieczne ich przechowywanie;
62) prowadzenie dokumentacji dotyczącej przekazania i zdania sprzętu oprogramowania;
63) zarządzanie dokumentacją informatyczną (protokoły likwidacji i przyjęcia sprzętu, gwarancje itp.),
64) przygotowywanie standardów i procedur w zakresie informatyki i komunikacji;
65) ścisła współpraca z administratorem bezpieczeństwa informatycznego (abi) w zakresie bezpieczeństwa administracyjnego urzędu;
66) opieka nad stacjami roboczymi urzędu;
67) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania;
68) zakup sprzętu komputerowego, tonerów i akcesoriów komputerowych na potrzeby urzędu.
Przy znakowaniu spraw Wydział używa symbolu "OrP".
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Tomczyk Data wytworzenia:
06 wrz 2004
Osoba dodająca informacje
Redaktor BIP Data publikacji:
01 lut 2006, godz. 08:17
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Tomczyk Data aktualizacji:
21 wrz 2021, godz. 11:22