Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Choszcznie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydział Organizacyjno - Prawny

WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO - PRAWNY

pok. nr 36, Tel. (95) 765 93 13, (95) 765 93 30,

Informatycy (95) 765 93 31, (095) 765 93 34, (95) 765 93 52

Naczelnik - AgnieszkaTomczyk
 pok. nr 36 A, tel. (95) 765 93 12,

 

 

   Do zakresu działania Wydziału Organizacyjno-Prawnego należy:

1) obsługa gospodarcza urzędu;

2) zaopatrywanie pracowników urzędu w materiały biurowe i środki czystości;

3) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku;

4) dekorowanie siedziby urzędu z okazji świąt i rocznic;

5) prowadzenie rejestru zarządzeń burmistrza;

6) przedkładanie zarządzeń burmistrza wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej - odpowiednio do właściwości organów nadzoru;

7) przygotowywanie dyspozycji dla naczelników zainteresowanych wydziałów dotyczących realizacji uchwał rady - odpowiednio do zakresu ich działania;

8) ewidencjonowanie, nadawanie biegu sprawom i opracowywanie sprawozdań i informacji dotyczących postulatów, wniosków od mieszkańców gminy, których realizacja pozostaje w kompetencji burmistrza;

9) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw burmistrza;

10) prowadzenie rejestru i spraw z zakresu udzielania informacji publicznej;

11) zapewnienie obsługi kancelaryjnej urzędu;

12) przyjmowanie, rozdział i wysyłka korespondencji;

13) organizacja przyjmowania i załatwiania skarg, wniosków i listów obywateli;

14) opracowanie analiz i sprawozdań dotyczących skarg, wniosków oraz indywidualnych spraw mieszkańców;

15) zlecanie wykonawstwa bieżących remontów i prowadzenie konserwacji budynku - siedziby urzędu;

16) prowadzenie dokumentacji eksploatacji samochodów służbowych oraz dokonywanie rozliczeń paliw;

17) prowadzenie archiwum zakładowego urzędu;

18) współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie organizowanie robót dla bezrobotnych, staży oraz przygotowania zawodowego;

19) prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych poza sprawami dyrektorów przedszkoli i szkół;

20) rekrutacja pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z zachowaniem procedury naboru;

21) organizacja służby przygotowawczej;

22) prowadzenie ewidencji badań okresowych, przestrzeganie ich terminowości oraz kierowanie pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne;

23) prowadzenie ewidencji szkoleń BHP wstępnych i okresowych dla pracowników oraz kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych a także organizowanie tych szkoleń i przestrzeganie ich terminowości;

24) przygotowywanie dokumentów wymaganych przepisami prawa przy nawiązywaniu i rozwiązywaniu stosunku pracy z pracownikami urzędu;

25) przygotowywanie innych dokumentów kadrowych związanych ze stosunkiem pracy (przeszeregowanie, awansowanie, nagradzanie, nakładanie kar);

26) prowadzenie akt osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz archiwum akt osobowych byłych pracowników;

27) ustalanie uprawnień pracowniczych dotyczących: wymiaru urlopu, dodatku za wysługę lat, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych oraz przygotowywanie w tym zakresie stosownych dokumentów;

28) prowadzenie ewidencji obecności w pracy oraz ewidencji urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, macierzyńskich, wychowawczych i bezpłatnych itp.;

29) prowadzenie indywidualnych spraw pracowników, w tym wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu;

30) prowadzenie spraw związanych z okresowymi ocenami kwalifikacyjnymi pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;

31) organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;

32) opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczących pracowników urzędu;

33) prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników;

34) prowadzenie spraw związanych z wyborami do parlamentu, organów gminy oraz referendum;

35) organizowanie i nadzór nad wykonywaniem nieodpłatnej pracy dozorowanej przez osoby skazane wyrokiem sądu;

36) przyjmowanie wniosków o sporządzanie opinii prawnych;

37) organizowanie jednostkom organizacyjnym gminy porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;

38) pomoc w występowaniu w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi;

39) przyjmowanie do zaopiniowania projektów aktów prawnych wydawanych przez radę i burmistrza;

40) przyjmowanie do zaopiniowania umów zawieranych przez gminę;

41) przyjmowanie do zaopiniowania, na wniosek kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, umów zawieranych przez te jednostki;

42) opracowywanie wzorów upoważnień;

43) prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych składanych burmistrzowi;

44) prowadzenie rejestru wypadków przy pracy oraz w drodze do pracy i z pracy;

45) zarządzanie usługami telefonicznymi:

a) zarządzanie centralką telefoniczną urzędu i traktem 100 linii,

b) przydzielanie wewnętrznych numerów telefonicznych,

c) nadzór nad usługami telefonicznymi i internetowymi,

d) współpraca z operatorem sieci telekomunikacyjnej w zakresie telefonizacji urzędu,

e) prowadzenie dokumentacji związanej z telekomunikacją.

46) wysyłanie aktów prawa miejscowego do Dziennika Urzędowego;

47) prowadzenie i administrowanie BIP;

48) prowadzenie wykazu ochotniczych straży pożarnych (OSP) na terenie gminy;

49) zapewnienie OSP środków alarmowania i łączności, urządzeń przeciwpożarowych;

50) organizacja spotkań i narad OSP;

51) zatrudnianie kierowców-konserwatorów bojowych wozów strażackich w jednostkach OSP;

52) współdziałanie z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego;

53) rozliczanie paliwa samochodów pożarniczych i motopomp oraz wydawanie kart drogowych kierowcom i kart pracy motopomp;

54) współpraca z wydziałami urzędu odpowiednio do kompetencji w zakresie utrzymania na odpowiednim poziomie infrastruktury przeciwpożarowej;

55) administrowanie siecią komputerową;

56) obsługa sieci komputerowej urzędu w zakresie:

a) instalacji i konfiguracji urządzeń aktywnych i serwerów do pracy w sieci komputerowej,

b) instalacji nowego oprogramowania i usług na serwerach urzędu,

c) natychmiastowego usuwania usterek i niesprawności w zakresie posiadanych umiejętności,

d) natychmiastowego zgłaszania usterek i awarii firmom, które związane są umowami o prowadzeniu serwisu sprzętu i oprogramowania,

57) opiniowanie przydatności nowych rozwiązań sprzętowych i oprogramowania do wykorzystania w urzędzie;

58) nadzór nad oprogramowaniami;

59) administrowanie domeną internetową choszczno.pl i usług z nią związanych:

a) definiowanie domen i subdomen,

b) przydzielanie adresów i aliasów email.

60) szkolenie pracowników urzędu w zakresie wdrażania nowych rodzajów sprzętu i oprogramowania, m.in. e-urząd;

61) codzienne prowadzenie zapisu kopii zapasowych danych i informacji zapisanych na serwerach urzędu oraz dbanie o bezpieczne ich przechowywanie;

62) prowadzenie dokumentacji dotyczącej przekazania i zdania sprzętu oprogramowania;

63) zarządzanie dokumentacją informatyczną (protokoły likwidacji i przyjęcia sprzętu, gwarancje itp.),

64) przygotowywanie standardów i procedur w zakresie informatyki i komunikacji;

65) ścisła współpraca z administratorem bezpieczeństwa informatycznego (abi) w zakresie bezpieczeństwa administracyjnego urzędu;

66) opieka nad stacjami roboczymi urzędu;

67) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania;

68) zakup sprzętu komputerowego, tonerów i akcesoriów komputerowych na potrzeby urzędu.

Przy znakowaniu spraw Wydział używa symbolu "OrP".


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Tomczyk

Data wytworzenia:
06 wrz 2004

Osoba dodająca informacje

Redaktor BIP

Data publikacji:
01 lut 2006, godz. 08:17

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Tomczyk

Data aktualizacji:
21 wrz 2021, godz. 11:22