Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Choszcznie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydział Nieruchomości i Administracji Lokalami

WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI I ADMINISTRACJI LOKALAMI

 

Naczelnik – mgr Anna Rolińska

pok. nr 02A, tel. (95) 765 93 90

 

pok. nr 02, tel. (95) 765 93 41, (95) 765 93 44
pok. nr 03, tel. (95) 765 93 43

pok. nr  04

tel. (95) 765 93 91

tel. (95) 765 93 92

 

 

Do zakresu działania Wydziału Nieruchomości i Administracji Lokalami należy:

1) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących nabywania i zbywania nieruchomości komunalnych przez gminę;

2) przygotowywanie dokumentów związanych z wykonaniem prawa pierwokupu;

3) prowadzenie i aktualizowanie ewidencji analitycznej majątku Gminy;

4) ustalanie opłat za korzystanie z nieruchomości komunalnych oraz aktualizacja tych opłat,

5) prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem terenów pod budownictwo jednorodzinne, wielorodzinne oraz inne inwestycje;

6) prowadzenie spraw związanych z regulowaniem stanów prawnych nieruchomości,

7) przygotowywanie projektów decyzji ustalających opłaty adiacenckie w związku ze wzrostem wartości nieruchomości, spowodowanej budową infrastruktury technicznej oraz z tytułu podziału nieruchomości;

8) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do zawierania umów o wykonanie prac nadzorowanych przez wydział;

9) planowanie potrzeb rzeczowych i finansowych do budżetu gminy związanych z prowadzeniem spraw z zakresu działania wydziału;

10) współpraca z jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa;

11) prowadzenie spraw związanych z leśnictwem, łowiectwem;

12) współpraca z jednostkami pomocniczymi Gminy w zakresie:

a) wyborów organów sołectw i zarządów osiedli,

b) sporządzanie planów wydatków sołectw i zarządów osiedli oraz ich monitorowanie,

c) merytoryczne opiniowanie wydatków sołectw i zarządów osiedli,

13) przygotowywanie dokumentacji do urządzania ksiąg wieczystych oraz wprowadzania w nich zmian;

14) przygotowywanie wniosków i zaświadczeń o wpis lub wykreślenie hipoteki w zakresie spraw dotyczących wydziału;

15) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;

16) przygotowywanie decyzji w sprawach ustalenia dodatkowych opłat rocznych z tytułu niedotrzymania terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste;

17) sporządzanie corocznych planów kontroli zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, najem, dzierżawę;

18) przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie odroczenia terminów uiszczania opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości;

19) prowadzenie spraw dotyczących udzielenia bonifikat osobom fizycznym od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości;

20) prowadzenie spraw związanych z wypowiedzeniem użytkownikom wieczystym dotychczasowych stawek procentowych od opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych;

21) opiniowanie dla Burmistrza wniosków o najem lub dzierżawę nieruchomości komunalnych;

22) przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń dotyczących gospodarstw rolnych;

23) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia;

24) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy w sprawach z zakresu działania wydziału;

25) opracowywanie ”rzeczowej” części specyfikacji istotnych warunków zamówienia na zadania będące we właściwości wydziału;

26) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału;

27) przygotowywanie do budżetu gminy projektów dochodów i wydatków dotyczących wydziału oraz sprawozdań z wykonania budżetu;

28) merytoryczne opiniowanie wydatków w zakresie spraw dotyczących wydziału;

29) przygotowywanie co 3 lata planów wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Gminy;

30) przekazywanie we władanie jednostkom organizacyjnym Gminy Choszczno nieruchomości zabudowanych na cele statutowe, wraz z powierzeniem im obowiązków wynikających z prawa budowlanego w zakresie utrzymywania prawidłowego stanu technicznego i sanitarnego obiektów;

31) sporządzanie protokołów zdawczo-odbiorczych nieruchomości wraz z ich wyposażeniem przekazywanych we władanie innym podmiotom oraz zwracanych (nabywanych) do bezpośredniego zarządu Gminy Choszczno;

32) przekazywanie do Wydziału Administracji Lokalami  bieżących informacji w zakresie stanu środków finansowych poszczególnych funduszy sołeckich, dotyczących wydatków na prace remontowo-konserwacyjne wykonywane w przekazanych obiektach oraz media.

33) opracowanie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy;

34) opracowanie polityki czynszowej;

35) opracowanie zasad wynajmowania lokalami wchodzącymi w skład zasobu mieszkaniowego oraz najmuj tymczasowych pomieszczeń;

36) opracowanie regulacji dotyczących windykacji należności czynszowych;

37) prowadzenie postępowań w sprawie nawiązania najmu oraz przedłużania umów najmu;

38) prowadzenie postępowań dotyczących rozwiązania stosunku najmu;

39) prowadzenie postępowań w sprawie wyrażenia zgody na podnajem lub oddanie w bezpłatne używanie nieruchomości zabudowanych;

40) wydawanie zaświadczeń potwierdzających tytuł prawny do nieruchomości zabudowanej;

41) realizacja wniosków w zakresie zamian lokali;

42) realizacja wniosków o udzielenie pomocy w zaspakajaniu potrzeb mieszkaniowych;

43) organizowanie prac Społecznej Komisji Mieszkaniowej;

44) prowadzenie spraw związanych z najmem, dzierżawą, użyczeniem lokali i budynków użytkowych w tym zaliczanych do kategorii użyteczności publicznej;

45) realizacja wniosków o zawarcie najmu socjalnego w związku z treścią orzeczenia sądowego;

46) realizacja wniosków organów egzekucyjnych w zakresie wskazywania tymczasowych pomieszczeń, schronisk oraz noclegowni;

47) reprezentowanie Gminy Choszczno w procesach o eksmisję oraz o ustalenie istnienia stosunku najmu;

48) inicjowanie postępowań o wykwaterowanie osób zajmujących lokale bez tytułu prawnego oraz uczestniczenie w czynnościach organów egzekucyjnych;

49) obsługa techniczna zasobu mieszkaniowego w tym prowadzenie książek obiektów budynków stanowiących własność Gminy Choszczno;

50) przyjmowanie i realizacja skarg i wniosków użytkowników zasobu mieszkaniowego w zakresie stanu technicznego lokalu;

51) dokonywanie oględzin i sporządzanie wstępnych ocen stanu technicznego lokali;

52) realizacja wniosków w zakresie wymiany elementów wyposażenia lokali i kwalifikacji lokali do wykonania prac remontowo-konserwacyjnych;

53) zawieranie umów w zakresie inwestycji remontowo-konserwacyjnych i monitorowanie ich przebiegu;

54) rozliczanie prac remontowo-konserwacyjnych, w tym prowadzenie rejestru wykonanych prac, przeglądów, zakupu materiałów;

55) przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych w zakresie prac i usług remontowych dotyczących powierzonego zasobu;

56) monitorowanie realizacji zawartych umów na dostawę mediów do budynków i lokali mieszkalnych;

57) analiza kosztów utrzymania zasobu mieszkaniowego;

58) ustalanie wysokości wymiaru czynszowego i odszkodowania w związku z zajmowaniem lokalu bez tytułu prawnego;

59) księgowanie wpłat czynszowych, odszkodowań oraz innych należności związanych z korzystaniem z nieruchomości zbudowanych;

60) rozliczanie pobranych zaliczek na pokrycie opłat niezależnych od wynajmującego;

61) wystawianie dokumentów księgowych związanych z najmem, dzierżawą lokali i budynków oraz dotyczących kosztów zużycia mediów;

62) ustalanie prawidłowego stanu zadłużenia z pełną analityką zobowiązania;

63) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy zadłużonym użytkownikom lokali mieszkalnych, w tym zawieranie ugód o rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności i umorzeń;

64) prowadzenie spraw związanych z windykacją przedsądową i sądową zobowiązań czynszowych w tym sporządzanie upomnień i wezwań do zapłaty;

65) współpraca z organem egzekucyjnym z zakresie egzekucji należności pieniężnych;

66) reprezentowanie udziału Gminy Choszczno w poszczególnych wspólnotach mieszkaniowych;

67) prowadzenie rozliczeń kosztów utrzymania części wspólnych we wspólnotach mieszkaniowych oraz księgowanie rozliczeni  w tym zakresie;

68) udział w zebraniach wspólnot mieszkaniowych;

69) współpraca z poszczególnymi zarządcami i zarządami wspólnot mieszkaniowych;

70) współpraca z Urzędem Statystycznym w zakresie danych dotyczących powierzonego zasobu;

71) współpraca z jednostkami organizacyjnymi i pomocniczymi w zakresie obsługi technicznej obiektów, urządzeń i instalacji będących w ich władaniu;

72) organizowanie wyboru wykonawców przeglądów okresowych stanu technicznego obiektów, urządzeń służących ochronie środowiska, instalacji gazowych, elektrycznych, przewodów kominowych i wentylacyjnych oraz ochrony p.poż. dla obiektów będących  w bezpośrednim zarządzie Gminy Choszczno oraz jednostek organizacyjnych, na podstawie udzielonego  pełnomocnictwa Burmistrzowi Choszczna w tym zakresie;

73) szczegółowa kontrola otrzymywanych od usługodawców protokołów z okresowych przeglądów, w zakresie ujęcia w nich wszystkich zagadnień objętych oceną;

74) pozyskiwanie informacji o stanie technicznym obiektów urządzeń i instalacji od jednostek organizacyjnych i pomocniczych w celu sporządzenia corocznego raportu o realizacji obowiązku utrzymania obiektów w prawidłowym stanie technicznym i sanitarnym;

Przy znakowaniu spraw Wydział Nieruchomości i Administracji Lokalami używa symbolu "NA".


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Tomczyk

Data wytworzenia:
02 maj 2022

Osoba dodająca informacje

Agnieszka Tomczyk

Data publikacji:
02 maj 2022, godz. 14:54

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Tomczyk

Data aktualizacji:
31 maj 2022, godz. 08:46